lördag 15 mars 2014

Schemaplanering Grande

Dagen har ägnats åt två saker, lägga schema på jobbet och skvallra bort en stund med en tjejkompis på kvällen. Däremellan är det möjligt att jag gjorde andra saker men mitt minne sviker mig. Min hjärna började koka någon gång efter fyra, eftersom det inte hör till mina ordinarie arbetsuppgifter att sitta och pussla med allas scheman för fem månader framöver. Jag kommer förmodligen att rabbla datum och arbetspass i sömnen inatt. 

Min nya tjänst som schemaansvarig bottnar i att jag behöver ta ut de där hitte-semesterdagarna fortare än kvickt. Det är bara en tidsfråga innan arbetsgivaren kommer att flåsa mig i nacken. Tillsammans med årets ordinarie semester skulle jag kunna få en sammanhängande ledighet på nio veckor men jag kände mig tveksam till att ta ut allt på ett bräde. Är man sparsam så är man, oavsett om det gäller tid eller pengar. Efter lite beslutsamhetsångest föll valet på att sprida ut dagarna. Långledigt är inte alltid bäst. Jag föredrar fler ledigheter, fördelade över en längre period. Jag måste i vilket fall ta ut min ordinarie semester i en sammanhängande ledighet så jag är oerhört nöjd med fördelningen. Kickstartar min ledighetsbonanza med ett par dagar i slutet av april. Can't bloody wait.

Jo, nu minns jag en sak till. På lunchen gick jag och köpte en deo och ett balsam eftersom det börjar närma sig en krissituation i badrumsskåpet. Betalade med mitt kort då det trots allt räknas som nödvändigt att få ha väldoftande armhålor. Köpte ett budgetbalsam som heter Goodbye damage (lät lovande) med rabattkupong. Funkar balsamet inte till mitt hår kan jag ju alltid använda det på barnen. 

Imorgon blir det kontokontroll och jag har ingen aning om hur jag ligger till. Spänningen är olidlig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar