onsdag 19 februari 2014

Spara framgångsrikt - utan husdjur

Jag har ett vagt minne av att jag skrev en bloggpost om att jag och min man hittat ett fungerande sätt att dela upp ekonomin. Att det rentav är grälfritt. Tja, det skrev jag innan jag såg att min man initiativrikt skapat ett nytt sparkonto. 

Han har döpt kontot till - håll i er nu - "KÖPA HUND".


Jag finner detta särskilt intressant då jag vet vem som sköter om det husdjur vi redan har inneboende. Jag sätter ett paket Ballerinakex på att det blir spännande diskussioner vid middagsbordet ikväll. 

För er som ännu inte känner mig kan jag berätta att detta givetvis är sagt med glimten i ögat men det ska bli intressant att höra hur han tänkt slanta upp för vovve, mat, försäkring, veterinärkostnader, tuggben och leksaker. Har han tänkt göra skatteavdrag för en vakthund på firman? 

Våra konton är mentalt spärrade av ett köpstopp så där kan han inte räkna med några kontouttag. Däremot får han gärna sälja sina surroundljud och teknikprylar som tar plats överallt. Jag avskyr verkligen alla dessa kablar och fjärrkontroller som förstör drömmen om ett hem med stilrena ytor. 

Apropå stilrent, don't even mention the hundhår...

Nåväl, hund är en dyr hobby som upptar mycket tid men vi har alla våra drömmål och att få en ny bästa vän är inte helt fel. 

Det finns nog anledning att återkomma till detta ämne även i framtiden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar