onsdag 7 maj 2014

Vad hände med aprillönen?

Jo, det kollade jag upp idag. Nu när jag inte jobbar är jag latare än någonsin och får örfila mig själv att ta tag i saker. Här kommer en något försenad kontokontroll. 

Detta här hänt på mitt konto sedan lönen trillade in den 25/4:
1200 kr till ett stående fondspar.
600 kr spontanköp av fond på Skandiabanken (trots att jag tänkt vara trogen Avanza)
684 kr AMF Pension/fondförsäkring
400 kr Skandia Liv
605 kr Fackavgift.
20 kr månadsavgift bankkort
6000 kr till sparkontot
0 kr mat och förbrukningsvaror (förklaring nedan)

Dessutom är ett belopp överfört till min man, för hälften av våra fasta kostnader. 

Det blev 2731 kr över från marslönen. Dessa pengar åkte rakt in på sparkontot.

Kvar på lönekontot finns 4014 kr. Inte direkt något imponerande belopp men jag håller sparandet på en jämn nivå och hoppas att det blir några kronor över även denna månad. 

Anledning till att mat och förbrukningsvaror är nollade ovan beror på att jag enbart handlat för Blocketpengar. Jag har alltså inte använt mitt betalkort en enda gång sedan lönen trillade in på kontot. Både Blocketköparen som köpte dvd-spelaren (600 kr) och familjen som köpte kaninens saker (1200 kr) valde att betala med kontanter. Dessutom hade jag kontanterna jag fick från second handbutiken (354 kr). Det kan tyckas rörigt rent budgetmässigt men jag föredrar att jag göra så istället för att förvara pengar hemma i bostaden. 

Utöver detta får jag även barnbidrag men dessa går in på en annan bank och används aldrig till vardagliga utgifter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar