söndag 27 april 2014

Redovisning av fjärde snålveckan

Nu återstår bara tre dagar av snålmånaden. 
Jag kommer att lägga upp en summering i månadsskiftet men så länge kommer redovisningen av snålmånadens fjärde vecka: 

Mat - 1155 kr 

Hygien - Tvättmedel och sköljmedel 66 kr. Duschtvål 32 kr

Nöjen - 0 kr

Kläder/Utseende - 666 kr. Köp 1 st puderborste för 336 kr (ord. pris 395 kr) och 1 st mineralpuder 330 kr (ord. pris: 440 kr). Är givetvis inte nöjd med att detta hamnade på snålmånaden men kunde inte motstå de rabatterade priserna som istället gör skillnad i längden.

Transport - 0 kr

Inredning - 0 kr

Övrigt -
Siffrorna ovan avser mat för ett hushåll på fyra personer.
Jag har samlat både mina och min mans kvitton. 
Delat på fyra blir det 289 kr/person och ca 41 kr/dag.

Fjärde veckan är den hittills kostsammaste snålveckan. Detta beror inte på att vi tröttnat utan på att vi ätit ur kyl och frys. En del förbrukningsvaror har tagit slut och vi har behövt storhandla för att fylla på. Hade det bara hängt på mig hade vi käkat gröt men jag får inte med mig familjen på det. Min man har dessutom ätit ute på lokal tillsammans med vänner och spenderade glatt 207 kr men jag räknar inte in det eftersom jag inte ens närvarade. 



2 kommentarer:

  1. Ser ut att gå fin fint..nu är är det bara spurten kvar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag försöker hålla mig borta från mataffärer så gott det går :)

      Radera