onsdag 9 april 2014

Lön för mödan

Jag har provat att göra betalda undersökningar på nätet. Ja jösses, det är verkligen ingenting för den som vill se snabba resultat eller tjäna pengar att skriva hem till mamma om. 

Jag känner att jag inte hinner med alla undersökningar och ärligt talat, de är aptråkiga i längden. Som jag nämnt tidigare är det ingenting jag tänker fortsätta med och jag slutar allt eftersom jag kommer upp i tillräckligt många poäng för att kunna casha ut min belöning. Tanken är att fortsätta med 1-2 stycken, helt enkelt de mest lönsamma. 

Givetvis tjänar jag bättre på att jobba över några timmar på jobbet men det är något med känslan när presentkorten dimper ner i brevlådan. Det är helt och hållet en psykologisk faktor som har betydelse nu under mitt köpstopp. Jag använder presentkorten till hud- eller skönhetsvård som jag anser att jag behöver men utan att jag egentligen bryter mitt köpstopp (om man väljer att se köpstoppet enbart ur en finansiell synvinkel).  

Så, idag hällde jag upp en stor kaffe och bänkade mig vid datorn. Jag hade bestämt mig för att det var payday på enkätfronten och resultatet var bättre än väntat: 

Presentkort 300 kr (DN panel)
Presentkort 100 kr (Toluna)
Presentkort 200 kr (M3 Panel)
Presentkort 100 kr (Triaba)
Presentkort 100 kr (Åsiktstorget)
Paypal: 97 kr (Shoppanel)

Summa: 897 kr.

Jag har därutöver plockat ut 2 st gratis biobiljetter som ska komma med posten (Aftonbladet panel). 

Woop woop vad bra! Däremot är de långsamma med utskicken och jag kommer att få vänta ett par veckor på att få hem presentkorten. Det här med tålamod verkar vara en röd tråd i enkätsvängen...


6 kommentarer:

  1. Grymt! Jag anmälde mig till Dn-panelen men orkade aldrig svara på några enkäter så istället fick jag bara massa mejl som tog upp utrymme i min inbox.

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir en del mejl. Jag orkar/hinner inte svara på alla undersökningar utan raderar emellanåt.

    Då och då sätter jag mig en stund (oftast medan jag tittar/lyssnar på TV samtidigt) och betar av ett gäng. Däremot är jag noggrann med att svara fullständigt ärligt och uppriktigt på alla frågor. Tycker att jag är skyldig företagen det när jag faktiskt anmält intresse att fylla i undersökningarna.

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen din blogg!

    Vilka är de 1-2 mest lönsamma som du tänker fortsätta med och vad kan man få av dem?
    Du verkar ju ha viss erfarenhet av paneler så ett inlägg om det med lite tips och info om olika paneler hade varit mycket uppskattat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad glad jag blir!

      Ingen panel är egentligen direkt lönsam om man ser till tiden man måste lägga ner men jag tycker att M3 är bra eftersom det går relativt snabbt att få ihop tillräckligt med poäng för att kunna lösa ut presentkort.

      Många kritiserar att de flesta paneler ersätter deltagare med presentkort men det spelar ingen som helst roll för mig. Jag kan lika gärna gå och köpa något för ett presentkort som att betala för samma vara med pengar.

      Jag skriver gärna ett inlägg där jag utvärderar olika paneler lite mer djupgående. Håll utkik, det kommer!

      Radera
  4. Hejsan Snålis!
    Kul att se att vi har samma åsikt kring M3. Jag gillar den panelen väldigt mycket. Dels får man hyfsat snabbt ihop till ett presentkort, dels får man otroligt god hjälp om man skriver till deras support med något problem. Jag löste ut 12 presentkort som jag fick via e-post igår, så nu till veckan ska jag beställa en ny iPhone. Min blev stulen nyligen! :(
    En utländsk sida som jag också gillar och som fungerar jättebra, det är globaltestmarket.com
    Kanske inte så otroligt snabbt att få ihop pengar men hyfsad variation på enkäterna och man får en check hem som man går till banken med. Det står på sidan att man får betalt i USD men det stämmer inte, det är svenska dollar som gäller!
    Lycka till med enkäterna i fortsättningen, jag kikar på din sida då och då för att se om det kommer något mer matnyttigt här!! :)
    /Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beklagar mobilstölden, verkligen trist att folk inte kan hålla fingrarna i styr.

      Tack för tipset, jag ska gå in och regga mig på Globaltestmarket direkt. Tänkte ju egentligen dra ner på undersökningar men märker att jag har svårt att släppa taget. Det är alldeles för roligt att få belöningar :)

      Jag vet att jag lovade ett inlägg där jag utvärderar olika paneler men det finns tyvärr ett svalt intresse för dessa paneler. De flesta tycker att företagen ersätter för dåligt så att det inte är värt tiden det tar att fylla i alla undersökningar.

      Radera