fredag 18 april 2014

En liten påskhälsning

Jag vill önska alla som tittar in här en riktigt god och glad påsk!

Vi påskar på i sakta mak och med en modest livsstil. För oss handlar det mest om att hinna umgås och ha trevligt. Helt enkelt hänga lite kravlöst, se några filmer och tugga på lite godsaker. Det här med påskmat är inte riktigt min grej eftersom jag inte äter akvatiska djur (= sådana som sprattlar runt i vatten dygnet runt) och barnen tycker att det finns roligare saker att äta än fyllda ägghalvor. Därför blir det bara traditionell påskmat en gång under påsken. Idag blev det istället lättlagat långkok, pulled beef på högrev. Köttet låg i frysen så det var bara att sätta igång ugnen samtidigt som frukosten plockades fram i morse. Nej, vi är inte hipsters men min man har en alldeles särskild kärlek till olika kötträtter. 

Jag tror att vi aldrig handlat så lite under en storhelg tidigare trots att vi inte saknat något än.

I övermorgon är det dags att räkna ihop snålmånadens tredje vecka och jag hyser stora förhoppningar om att jag lyckats tajta till matutgifterna.

Glad Påsk på er! 



2 kommentarer:

  1. Vi diskuterade faktiskt påskmaten över frukosten i morse och kom fram till att ingen av oss är speciellt förtjusta i den och ägg äter vi till frukost varje dag.
    Så vi struntar helt enkelt i påskbuffen i år, även om jag känner någon konstig skuld och har ältat, att påskmat det måste man äta på påskafton i några timmar nu. :)

    Glad påsk på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det måste man inte :) Det är mer eller mindre samma rätter på bordet jul, påsk och midsommar (med några små variationer och mustflaskorna byter etikett). Så om saknaden efter påskmat blir för stor kan du ta igen det till midsommar...

      Radera