onsdag 10 december 2014

Efterlängtade dörrar

Minns ni att jag beställde nya innerdörrar? Även om det var tal om en eventuell leverans innan jul så var jag inställd på att vänta till slutet av januari. Man har väl varit med förr...

Ni skulle bara veta. Jag har haft mycket att göra med hantverkare genom åren och vissa har varit väldigt bra, andra...eh, verkligen inte. 
Det finns nog inga hantverksområden kvar som inte varit anlitade till den här bostaden för att utföra ett jobb. Jag tror jag har varit med om det värsta: stölder, saker som blivit förstörda i bostaden, fellevererade grejer och extrema leveransförseningar. Allt utom att de råkat bränna ner huset typ. Jag har stått utan både badrum och kök och sett utlovad tidsplanering gå käpprätt åt helsike. Med andra ord är jag luttrad. Och lite misstänksam. Då är det extra roligt att bli glatt överraskad. 

I förrgår ringde dörrfirman och sade att jag skulle få dörrar denna vecka eller senast nästa. Beställning i specialmått enligt utlovad leveranstid, wow! Jag frågade om jag kunde få veta vilken vecka eftersom vi inte vill stå utan dörrar till toaletterna under helgens kalas. De lovade att återkomma men samma kväll drog jag iväg ett kort mejl och frågade om det fanns någon möjlighet att få dem denna vecka, eftersom det vore smutt att ha fina dörrar till kalaset. Jajamänsan, superduper-firman fixar. Så igår hämtades fyra av dörrarna. Två lämnades kvar, den till badrummet och tonåringens dörr. Idag monterades de nya dörrarna och de två sista hämtades och byttes ut inom loppet av ett par timmar. 

Tyvärr visade det sig att tonåringens dörr är feltillverkad (felhängd, öppnas åt fel håll). Vi fick välja mellan att ta den eller vänta på en ny. Alltid är det något, men ärligt talat blir jag inte ens upprörd eftersom de är så otroligt serviceinriktade och trevliga. Fördelen med att ha en gammal skruttdörr som hänger kvar när resten är nya dörrar är att skillnaden blir enormt påtaglig. De nya dörrarna ser så himla fina och fräscha ut. Tonåringens enda kommentar - Skönt, nu kan jag få smälla i dörren ett tag till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar